DIY tekenen: gekke kronkels

Hey!
Zie hier mijn eerste DIY! Hierbij wil ik wel even zeggen dat ik geen professionele kunstenaar ben ;-) 
Ik hoop dat jullie het leuk vinden! (en een beetje duidelijk :-))
Zie hier het eindresultaat:  





benodigdheden:

  • Wit papier
  • Potlood (je kan ook een zwarte stift gebruiken)
  • Latje
  • Gom
  • Eventueel kleurpotloodjes (2 of 3 kleurtjes van de zelfde tint. bv. rood, oranje, geel of donkerblauw en licht blauw)

   
 Stap 1
   Teken een horizontale lijn over het midden van het blad (met potlood)



Stap 2
  Teken een paar gekke kronkels op het blad (verticaal) (zie foto)

Stap 3
  Je begint met aan je middelste lijn een oog-vormig figuur te tekenen, je middelste lijn is het middelste van je 'oog', en je 'oog' moet tussen 2 kronkels komen. Daarna ga je boogjes tekenen tussen de 2 kronkels zoals op de foto's. Dit doe je bij alle kronkels. Deze stap kun je eventueel in een (zwarte) stift doen.








 
 Stap 4 (eventueel)
    Deze stap vraagt iets meer werk en daarom heb ik het niet over mijn hele tekening gedaan. Ik vond het namelijk zo ook mooi.
Hiervoor heb je je kleurpotloodjes nodig. Je kunt je kronkels ook inkleuren om het effect groter te maken! Hier zie je hoe:




Et voila nu ben je bijna klaar. Je gumt je beginlijn van stap 1 weg en je hebt een prachtig resultaat!

Veel succes!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn breiproject #18: een super makkelijk vest en een toffe muts! (verwijzing naar gratis patroon)