Genaaid #2: de flap-tas (stoere tas)


Ik naaide terug een tas (deze keer meer een handtas formaat). Ik vond het ontwerp op Pintrest (psst, ik heb het ook gepind op mijn 'sewing'-bord) en klikte door op deze blog.

Ik moet toegeven dat ik het eerst niet zo goed begreep en het patroon bijna wegklikte. Na toch wat meer inspanning en een paar schetsen begon ik er toch maar aan.

Het is een heel leerrijk patroon, en na wat nadenken, terug los doen, terug opnieuw naaien, en terug los doen... is het me gelukt!


even een kleine aanvulling op het patroon
  • knip uit beide stoffen tweemaal een rechthoek van 50x 35 cm.
  • stik de binnenvoering rondom, behalve aan de bovenkant (dit wordt je bovenopening) en houd aan de onderkant ongeveer 15 cm open om de tas te kunnen keren (deze opening ga je op het einde nodig hebben)
  • stik de buitenkant van de tas rondom, met ongeveer 16 cm vanaf de de zijkant het tassenband ertussen (de linten maakte ik net zoals bij mijn vorige tas.)
  • keer de panden Je panden moeten binnenstebuiten blijven en schuif de panden in elkaar met de goede kanten op elkaar

  • stik de bovenzijde van de panden aan elkaar m.a.w je moet je tas binnenstebuiten aan elkaar stikken (zo heb je een mooie afwerking)
  • keer de tas door de opening van de voering
  • strijk de naden plat en stik de bovenkant 1 cm vanaf de kant mooi door (dit heb ik niet gedaan, kies je natuurlijk zelf)
  • stik de opening van de voering met de naaimachine dicht





Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn breiproject #18: een super makkelijk vest en een toffe muts! (verwijzing naar gratis patroon)